Søstrene Ingebrigtsen klar for storinnrykk

I fjor var det kø utenfor salgsboden til Søstrene Ingebrigtsen lenge før de åpnet. I år stiller de derfor med en større bod og flere varer. – Fjorårets matfestival var en stor og positiv overraskelse. Ingenting er bedre enn at det skapes liv og røre i sentrum, sier daglig leder Liv Ingebrigtsen hos kjøtt- og…

Jorids Lefsebakeri tilbake til SMAK

Matfestivalen SMAK ga så god butikk for Jorid Hansen i Jorids Lefsebakeri at hun kommer tilbake i år, med et mål om å selge enda flere lefser. – I år tar jeg med meg enda flere lefser, forteller innehaver Jorid Hansen. Hun opplevde nemlig sånn trøkk i boden sin under fjorårets SMAK at hun rett…

Duket for ny matfestival

18.-20. september går tidenes andre SMAK av stabelen. Årets SMAK blir ikke bare Tromsøs, men hele Nord-Norges matfestival. – Fokus i år blir på god, nordnorsk tradisjonsmat. Alle de tre nordligste fylkene kommer til å være representert, sier styreleder Petter Markussen til iTromsø. Det er fortsatt for tidlig til at styrelederen vil gå ut med konkrete planer. Rammeverket…

Evaluering 2013

SMAK er helt overveldet over all interesse og deltakelse under den første SMAK-festivalen. Vi vil takke hver enkelt av dere som var med å skape folkefesten midt i Tromsø sentrum! Vi ønsker å dokumentere de verdiene festivalen skaper, og håper dere kan ta dere tid til å fylle ut evalueringsskjemaet vårt. Her er linken til…

Digitalt festivalmagasin

iTromsø og SMAK har laget et kjempeflott festivalmagasinet som viser mangfoldet i festivalen. Magasinet har smakfulle og interessante reportasjer, og favner bransjen bredt. Ikke minst har magasinet mange flotte bilder som trigger smakssansene. Det trykte festivalmagasinet blir distribuert gjennom iTromsø, Framtid i Nord, Folkebladet, hos de mange samarbeidspartnerne til SMAK og under festivalen. Du kan…

Et engasjert og matglad næringsliv

Nerstranda, Helmersen Delikatesser og Gnist Design inngår samarbeid med matfestivalen og skal bidra til at det blir folkefest for publikum, butikker, kulturliv, restauranter og uteliv. – Jeg er veldig glad for at vi får flere med på laget. At vi både har med store og små aktører viser bredden og bidrar til at festivalen blir…

Nerstranda støtter SMAK

Med stor glede kan vi meddele at Nerstranda går inn som sponsor til SMAK. Senterleder Solveig Worum sier at Nerstranda ønsker å støtte opp om aktivitet i sentrum, og SMAK vil tiltrekke seg store mengder publikum og produsenter til byen. Vi har tru på at dette kommer til å bli en stor folkefest, sier Solveig.…

Asko og Mack sponser SMAK

SMAK er veldig fornøyd med at Asko Nord og Mack går inn i festivalen med penger, tjenester, infrastruktur og råvarer. Ole-Richard Røsberg, markedsjef i Asko Nord, sier at det er naturlig for dem å støtte en lokal matfestival i Tromsø. – Mange utstillere er våre nåværende og framtidige kunder. Hele bransjen kommer til å være…

Tromsø kommune støtter SMAK

Tromsø kommune støtter SMAK-festivalen, og bruker 190.000 kroner fra næringsfondet til å støtte festivalen. – Vi ønsker å støtte opp om det som kan bli en årlig folkefest. Pengene vil forhåpentligvis gå til å gjøre Tromsøs befolkning kjent med den fantastiske maten som produseres i byen og regionen, sier Jonas Stein, byråd for idrett, kultur…

iTromsø som mediepartner

SMAK og iTromsø har inngått et samarbeid, og iTromsø får en sentral rolle i formidlingen av festivalen. – Festivalen er noe helt nytt i Tromsø, og er noe som byen har savnet. Derfor ønsker vi å være med, sier Liv Brandvoll, salgsdirektør iTromsø. iTromsø har allerede i dag et utstrakt samarbeid med Driftig Sentrum, og…

gnist - web som funkler