iTromsø som mediepartner

SMAK og iTromsø har inngått et samarbeid, og iTromsø får en sentral rolle i formidlingen av festivalen.

– Festivalen er noe helt nytt i Tromsø, og er noe som byen har savnet. Derfor ønsker vi å være med, sier Liv Brandvoll, salgsdirektør iTromsø.

iTromsø har allerede i dag et utstrakt samarbeid med Driftig Sentrum, og et formelt samarbeid med den nye matfestivalen er derfor naturlig, sier Brandvoll. – Festivalen vil bety et lite for sentrum. Sentrum har jo hatt en liten nedtur de siste årene, så dette blir en liten kick, sier hun.

Oldermann Petter Markussen i Kokkenes Mesterlaug er fornøyd med å få iTromsø med som samarbeidspartner. – Jeg synes det er flott å få med en avis som er lokalt forankret, men som også har et nettverk utenfor byen som vi kan komme i kontakt med, sier han.

Markussen peker også på at iTromsø har vært aktiv i dekningen av festivalen fra starten av, og at avisen bevisst satser på mat og vinstoff. – iTromsø har vist at man er en matavis, og når vi gjorde en totalvurdering fant vi ut at avisa var en naturlig mediepartner, sier Markussen.

gnist - web som funkler