Storfornøyd med matfestival på hjemmebane

Kaikanten Delikatesser hadde høyere omsetning på matfestivalen SMAK enn på Matstreif på Rådhusplassen i Oslo i fjor.

– Jeg hadde aldri drømt om at vi skulle ha høyere omsetning på en matfestival i Tromsø enn i Oslo. Men sånn ble det altså, forteller daglig leder Helge Johnsen.

God både hjemme og ute

I 2013 fant 160 000 mennesker veien til Matstreif på Rådhusplassen i Oslo. Blant utstillerne var den nordnorske produksjonsbedriften Kaikanten Delikatesser, som driver småskalaproduksjon av egne spesialiteter som bacalao og klippfisk. Kaikanten skal tilbake til Matstreif i år. Men uka etter er de på plass når SMAK arrangeres for andre gang i Tromsø.

– Skal man bli god ute, må man først bli god hjemme. Å delta på SMAK også i år var en selvfølge for oss, ikke minst fordi opplegget første året var så bra, sier Johnsen.

Han satte særlig pris på at matfestivalen SMAK kunne by på en kompakt ramme. Et publikum som allerede kjenner merkevaren hans hadde selvsagt også stor betydning for det gode resultatet under fjorårets festival.

Bacalao og klippfisk

Kaikanten satser på en gjentakelse av fjorårets suksess og lover derfor å stille med de samme varene. I salgsboden deres får du derfor kjøpt varm bacalao i porsjonspakker. I tillegg får du kjøpt emballerte varer, blant annet klippfisk.

– Vi i Kaikanten Delikatesser gleder oss veldig til å møte det nordnorske publikummet igjen på matfestivalen SMAK i september i år, smiler Helge Johnsen.

Her finner du Kaikantens nettside

gnist - web som funkler